هک ثبت احوال

هک ثبت احوال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هک ثبت احوال خبریست که بعد از افشای اطلاعات هک تپسی، می‌تواند آرامش ذهنی میلیون‌ها ایرانی‌ را برهم زند.

متاسفانه خبر هک ثبت احوال در سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ در فضای مجازی منتشر شد. ظاهرا یک گروه هکری تحت عنوان “ ANTI-MULLAH” اقدام به نفوذ به سایت ثبت‌احوال به آدرس https://sabteahval.ir کرده‌ و صفحه اول سایت را دچار تغییر چهره (دیفیس) کردند. هنوز اطلاعیه‌ای از سمت سازمان ثبت احوال کشور نسبت به هک ثبت احوال منتشر نشده است.

افشای اطلاعات

متاسفانه پیش‌تر هم در هک خبرگزاری فارس توسط بلک ریوارد اطلاعاتی افشا شده بود که حریم خصوصی کارمندان و همچنین اطلاعات حیاتی خبرگزاری فارس را دچار خدشه کرده بود. در هک سازمان ثبت احوال کشور نیز، هکر اعلام کرده که اطلاعات منحصر به فرد ۱۳۰ میلیون ایرانی را در درست دارد. تیم ANTI-MULLAH پس از هک کردن سایت ثبت احوال اقدام به انتشار فایل‌هایی کرد که رسانه سایت بی‌رقیب نه صحت اطلاعات را تایید و نه تکذیب می‌کند. در ادامه به فایل‌های منتشر شده می‌پردازیم.

 

اطلاعات شخصی

در اطلاعات بدست آمده از هک ثبت احوال کشور، فایل‌ها را بررسی کرده و متوجه افشای اطلاعات خصوصی افراد شدیم. این اطلاعات شامل موارد زیر است که رسانه سایت بی رقیب، نه صحت اطلاعات را تایید و نه تکذیب می‌کند.

  • نام و نام خانوادگی
  • کد ملی
  • نام پدر
  • وضعیت شخص
  • شماره شناسنامه

اطلاعات سرورها

مشخصات سرورهای ثبت احوال

در تصویری دیگر در طی هک شدن ثبت احوال اطلاعات سرورهای مختلف به همراه رمز عبور و نام کاربری و همچنین آدرس آی‌پی درج شده است که به دلیل جلوگیری از افشای اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور، بخشی از اطلاعات را مخفی کردیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.