تحریم ابر آروان توسط اتحادیه اروپا

تحریم ابر آروان توسط اتحادیه اروپا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

خبر تحریم ابر آروان توسط اتحادیه اروپا در دوشنبه ۲۳ آبان ماه سال ۱۴۰۱ به یکی از مهم‌ترین اخبار کشور تبدیل شد. این نخستین بار است که یک شرکت فناوری که در اکوسیستم استارتاپی رشد کرده است، تحریم می‌شود. در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده که ابر آروان، از تلاش دولت برای کنترل اینترنت حمایت کرده و از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است؛ موضوعی که ابر آروان در رویدادها، مصاحبه‌ها و بیانیه‌های خود تکذیب کرده است.

در این لینک می‌توانید دلیل تحریم ابر آروان را ببینید و همچنین لیست کامل شرکت‌ها و افراد دیگر نیز ذکر شده است:

لیست تحریم اتحادیه اروپا

متن اطلاعیه

متن دقیق اطلاعیه تحریم ابر ایران توسط اتحادیه اروپا به این شرح است:

Arvan Cloud is an Iranian IT company supporting the Iranian government’s efforts to control access to the Iranian intranet. Since 2020, it is a major partner in the project of the Iranian government, in general, and the Iranian Minister of Information and Communications Technology, in particular, to set up a separate, Iranian version of the internet. Such a national intranet with connecting points to the global internet will help to control the flow of information between the iranian intranet and the global internet. As such, Arvan Cloud is involved in censorship and efforts of the Iranian government to shut down the internet in response to recent protests in Iran. Arvan Cloud is also associated with persons responsible for serious human rights violations in Iran, notably the EU-listed Iranian Minister of Information and Communications Technology.

که ترجمه آن عبارت است از:

ابر آروان یک شرکت فناوری اطلاعات ایرانی است که از تلاش‌های دولت ایران برای کنترل دسترسی به «اینترانت ایران» حمایت می کند. این شرکت از سال ۲۰۲۰ (۹۸-۹۹) بطور کلی یک شریک اصلی در پروژه دولت ایران (منظور پروژه اینترانت ملی) و بطور خاص وزیر فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران برای راه‌اندازی اینترنت نسخه ایرانی است. چیزی تحت عنوان «اینترانت ملی» که با اتصال نقاطی به اینترنت جهانی به کنترل جریان اطلاعات بین «اینترنت ملی» و «اینترنت جهانی» کمک خواهد کرد. به همین ترتیب، ابر آروان در سانسور و تلاش دولت ایران برای قطعی اینترنت در پاسخ به اعتراضات اخیر (۱۴۰۱) در ایران مشارکت دارد. ابر اروان همچنین با افرادی که در لیست اتحادیه اروپا مسئول نقض جدی حقوق بشر در ایران هستند، به ویژه وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در ارتباط است.

بیانیه تحریم ابر آروان

اما کار به همین‌جا ختم نشد و این شرکت در ادامه تحریم ابر آروان توسط اتحادیه اروپا این مطلب را نوشت:

«امروز انتشار خبر تحریم آروان‌کلاد از سوی اتحادیه‌ی اروپا در حالی اعلام شد که چند ماهی است با ارایه دلایلی فنی و روشن، اتهامات واهی و ادعاهای بی‌اساس مبنی‌بر نقش داشتن در محدودیت یا قطع اینترنت را بارها رد کرده‌ایم.

می‌پذیریم که در جنگ رسانه‌ای در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده‌ایم و نتوانسته‌ایم از حقانیت خود به‌درستی دفاع کنیم. اتهامات نادرست از طریق رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها، بدون شواهد محکم، آن قدر تکرار شده که امروز مبنایی برای این تحریم ناعادلانه قرار گرفته است.

اثرپذیری و دنباله‌روی نهادهای اروپایی از این اتهام‌های یک‌طرفه و بی‌اساس، ناامیدکننده است. بدون شک برای احقاق حقوق مادی‌ و معنوی خود به کمک مراجع دارای صلاحیت بین‌المللی اقدام خواهیم کرد.

علاوه‌بر این، ما مسیرمان را به سمت توسعه محصولات ابری و خدمت به مشتریان خود ادامه خواهیم داد و به عنوان یک استارت‌آپ فناوری بین‌المللی در اکوسیستم فناوری ابری، در کنار سایر ارایه‌دهندگان ابری در سراسر جهان رشد خواهیم کرد.»

تحریم ابر آروان در حالی اتفاق افتاد که اتحادیه اروپا «بنیاد تعاون بسیج» و «پرس‌تی‌وی» را نیز تحریم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.